Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Kineske pruge za vozove velikih brzina - motor industrijskog razvoja

Komentari (13) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 27 jul 2015 21:22
fristajlo
Kinezi su mudar i vredan narod.
Nije nikakvo čudo da postižu ovakve uspehe.
I Srbi su vredan i mudar narod.
Zašto ne postižu i oni ovakve uspehe?
Zato što su mali, a zapad ih ne trpi nikako, a i nemaju rukovodstvo kakvo ima kineski narod.
Da su Srbi mudar narod- dokaz je i neraskidivo prijateljstvo sa dve najperspektivnije nacije sveta- Kinezima i Rusima.
Treba istrajati na tome, istpeti teror zapada i čekati.
Neće ni oni do veka...
Preporuke:
46
0
2 ponedeljak, 27 jul 2015 22:45
veca vestica
Nama je dobro i ovako,kome se zuri neka ide peske.
Preporuke:
23
2
3 ponedeljak, 27 jul 2015 23:04
JJ
E ovako, tekst je odlican ali kao i svaki mora da se da kritika. Prvo ima jedan *(mali) problem sa kineskim brzim prugama a to je da su nekvalitetno izgradjene, zato vozovi koji bi trebalo da idu 250 i vise km na cas idu u proseku oko 120 km/h.Sto svakako nije mala brzina. Drugi problem jeste cena karata, ljudi u kini u glavnom manje koriste te vozove nego sto se predvidjalo zato sto im se vise isplati da idu nekim drugim prevoznim sredstvom, sto je i logicno. Svi vole da ustede koji juan.

E sad, siri kontekst, zasto kinezi toliko ulazu u pruge, pored ociglednog razvoja. Jesto sto je u svojoj osnovi Kina gradjena po principu Kenzijanske ekonomije, ulazes u velike infrastrukturne projekte, novac stize do radnika, radnici trose, porezi se placaju i drzava opet ulaze. Jedan zatvoren krug koji nadomescuje nedostatke slobodnog trzista*(kapitalista iako uvek ima novca da ulaze, ne odlucuje se uvek da ulaze cime nastaje mrtvi kapital). Odlican sistem.

Pozdrav
Preporuke:
23
1
4 utorak, 28 jul 2015 01:20
Srbin crnac, ateista
Kina, naime, upravo pregovara sa Indijom o izgradnji 32,6 milijardi dolara vrednog železničkog pravca od Nju Delhija do Čenaja.

Ukoliko do dogovora dođe, bila bi to druga po dužini pruga za vozove velikih brzina na svetu, duga 1.754 kilometra.

Ova ruta preko Čenaija je zapravo železnička veza Kine i Indije koja ide preko Himalaja i bilo bi odlično da se to uradi. Još ako urade pruge do Mumbaija i Kolkate puna kapa.
Preporuke:
13
1
5 utorak, 28 jul 2015 07:27
Vule
Priprema li se javnost za novu prugu, Beograd-Budimpesta, kojom ce ici "brzi vozovi", koja ce se graditi kreditom i kojom nece moci da saobracaju teretni vagoni, pa zato gradimo dve pruge? Koliko ce kostati karta u tom vozu, ko ce ga servisirati, sta ce tu nasa industrija uopste raditi (nista) i ko sve to ugovara?
Preporuke:
5
6
6 utorak, 28 jul 2015 10:11
Cviko
Železnica je uslov razvoja većine zemalja. No za putovanje treba imati novaca. U uslovima velike nezaposlenosti kod nas, prazne kompozicije putničkih vozova na našim prugama deluju sablasno. Vagoni su prazni, oni "trče" i prave gubitke. No "trčati" se mora. Ima neka veza između naše privrede i vagona koji "trče". Kako privreda usporava, tako i vagoni usporavaju brzinu kretanja. Šezdesetih godina prošlog veka naši "pametni" rukovodioci, zarad razvoja putne mreže i razvoja automobilske industrije, ukinuli su brojne pruge na severu Srbije, Mačvi, u pograničnim zonama bivših republika, itd. Za to vreme na Zapadu su se pravili "pružni prstenovi" koji su doveli do jačeg industrijskog razvoja u zoni pružnih prstenova. Ova greška "pametnih" danas izbija na površ. I ne samo to. Donji stroj pruge je na mekom tlu, gasimo fabrike remonta i proizvodnje vagona. Nastavljamo put u propast. A Kinezi, takmiče se, ko će brže, privreda ili železnica, ko će koga da podstiče.
Preporuke:
14
0
7 utorak, 28 jul 2015 15:14
Milan
Živim u Kini malo više od godinu dana, ali za veliku većinu stvari pomenutih u tekstu nisam znao. Što sam duže ovde i što ih više upoznajem to sam sigurniji da ih u dogledno vreme niko neće moći da zaustavi. Jedino se ne slažem da je Tsingtao odlično pivo, u stvari je vrlo loše, podseća na američki Bad...
Pozdrav iz okoline Šangaja.
Preporuke:
10
0
8 utorak, 28 jul 2015 16:22
Zemunac
KINEZI su BUDUCNOST,no u Srbiji BOLJE od pruge za Budimpestu JE PROJKT VLADE za ULAGANJE KINEZA u nasa napustena sela i poljoprivredu.Taj PUT U MADJARSKU,avionom nije toliko skuplji,a ideja o pokretanju Srbije,a ne KINE,ne pocinje od tog VOZA I Beograda na vodi,nego od ravnomernog razvoja CELE SRBIJE.Prazna sela i neobradjene oranice,UZ POLUGLAD,dok nam grade ovu prugu i kulisu za milijardere,Beograd na vodi!!!!TREBA,bas kao I KINA poceti od RADA NA ZEMLJI!SVAKA CAST KINEZIMA,no SRBIJI je PRVO poteban razvoj SELA I HRANA,oslobadjanje od kredita,a ne VISOKA tehnologija na jednoj strani,a PROPAST NA DRUGOJ!
Preporuke:
8
0
9 utorak, 28 jul 2015 19:48
koba
@fristajlo

Da su Srbi mudar narod, ne bi imali razne vučiće da ih vode putem bez alternative u provaliju.
Preporuke:
11
0
10 sreda, 29 jul 2015 09:56
A kod nas
A kod nas - ima da se utale glavešine u želežnici da burazerski dodele poslove izvođača radova, i na kraju će rezultat biti slaba pruga za previše novca.
Preporuke:
3
0
11 sreda, 29 jul 2015 15:04
Milic
Ovo su price za malu decu.Ko se imalo razume u zeleznicu, nece poverovaoti u ovakve price.Da Kinezi nesto znace u odnosu na Japance, Nemce, Francuze, Amerikance, Kanadjane(Bombardije)u to mogu da veruju samo ovi zabludeli novinari. Kineska tehnologija u vezi zeleznice ista je kao za donji ves. Obuces jednom i bacis. Samo hazarderi i naivni mogu da se pouzdaju u kinesku tehnologiju.Ali, eto, svaka roba ima svoga kupca. Bilo bi zanimljivo da se Srbija procuje u svemirskom programu.Stvarno-svasta.
Preporuke:
1
6
12 ponedeljak, 03 avgust 2015 03:47
Bob
@Srbin crnac, ateista

Ponosiš se ateizmom? A neznanjem?
Dakle, Čenai (Madras) je krajnji jug Indije, a kako je to povezano sa Kinom na severu, pojma nemam. Ajde objasni ako možeš. Dodaj još neku mudrost, npr, pruga za Delhi ide u Brazil, a ona za Tibet ide u Afriku, lupni slobodno, sve je dozvoljeno.
Preporuke:
1
0
13 sreda, 05 avgust 2015 04:26
Iskander
Kolilo se kineski vozovi zahuktali ...i Kinu razvijaju evo 1 sokantan podatak;
Zadnje 3 godine kineski gradjevinari potrosili su cementa onoliko,koliko je amerika potosila zadnjih 100 godina.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner